Понеділок
29.04.2024
10:05
Форма входу
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 24
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
width="213" data="http://agitki.ru/flash/stuff/dclock2.swf">
Великомедведівська гімназія Судилківської ОТГ

ЗМІСТ

РОЗДІЛ І. Загальна частина…………………………………………………………….3

РОЗДІЛ ІІ. Зарахування учнів (вихованців) до комплексу та їх відрахування……...4

РОЗДІЛ ІІІ. Організація навчально-виховного процесу……………………………....5

РОЗДІЛ IV. Оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців)………………...6

РОЗДІЛ V. Виховний процес у комплексі……………………………………………..8

РОЗДІЛ VI. Учасники навчально-виховного процесу……………………………….. 8

РОЗДІЛ VII. Управління комплексом…………………………………………………11

РОЗДІЛ VIII. Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність….15

РОЗДІЛ IX. Міжнародне співробітництво…………………………………………….16

РОЗДІЛ Х. Контроль за діяльністю комплексу……………………………………….16

РОЗДІЛ ХІ. Реорганізація або ліквідація комплексу…………………………………16

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1.   Великомедведівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» (далі - комплекс) створений  шляхом передачі об’єкта та майнового комплексу з спільної власності територіальнизх громад сіл, селищ Шепетівського району у комунальну власність Судилківської сільської ради, яка є правонаступником діяльності закладу.

1.2.Юридична адреса: 30435, Україна, Хмельницька область, Шепетівський район, село Велика Медведівка, вул. Андрія Молодики,6.

1.3.Комплекс є юридичною особою, штамп, печатку, код ЄДРПОУ.

1.4.Найменування навчального комплексу:

повне – Великомедведівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Судилківської сільської ради Шепетівського району, Хмельницької області;

скорочене – Великомедведівський НВК І-ІІІ ступенів.

1.5.Засновником (власником) комплексу є Судилківська сільська рада (далі – власник).

1.6 Фінансове обслуговування комплексу здійснюється централізованою бухгалтерією Судилківської сільської ради.

1.7.Комплекс у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", «Про дошкільну освіту», Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 року № 778, Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 року № 305, Положенням про навчально-виховний комплекс "дошкільний навчальний заклад-загальноосвітній навчальний заклад", "загальноосвітній навчальний заклад-дошкільний навчальний заклад", затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 року № 306, іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами МОН, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування та цим Статутом.

1.8.Основними завданнями комплексу є:

  • створення умов для різнобічного розвитку дитини дошкільного віку, учня, формування гармонійної особистості, збереження та зміцнення її фізичного і психічного здоров'я;
  • формування основних норм загальнолюдської моралі;
  • створення умов для здобуття дітьми дошкільного віку, учнями безперервної дошкільної та загальної середньої освіти в обсязі державних стандартів дошкільної та загальної середньої освіти, розвитку їх творчих здібностей і нахилів.

1.9. Комплекс складається з двох підрозділів - дошкільного та шкільного.
Дошкільний підрозділ забезпечує належний рівень дошкільної освіти дітей віком від двох місяців до шести (семи) років відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.

Шкільний підрозділ забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої підготовки учнів згідно з вимогами Державного стандарту загальної середньої освіти. У складі шкільного підрозділу можуть бути класи з поглибленим вивченням окремих предметів, групи продовженого дня, тощо.

Комплекс може мати спеціалізацію (художньо-естетичну, вивчення іноземних мов, спортивно-оздоровчу тощо).

1.10.   Головною метою комплексу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти.

1.11.Медичне обслуговування та організація харчування дітей дошкільного віку, учнів у комплексі здійснюється відповідно до законодавства.

1.12.Класи, дошкільні групи, групи продовженого дня у комплексі формуються за погодженням з власником згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення навчально-виховного процесу, відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до комплексу та з урахуванням демографічної ситуації, а у дошкільному підрозділі також з урахуванням побажань батьків або осіб, які їх замінюють.

У разі, коли кількість дітей менша за визначену нормативами їх наповнюваності заняття організовується за індивідуальною формою навчання.

1.13.    Групи у дошкільному підрозділі комплексу комплектуються за віковими
(одновіковими, різновіковими) ознаками.

Комплектування групи за віком передбачає перебування в ній дітей однакового віку або з різницею у віці.

Засновник (власник) може встановлювати меншу від нормативів наповнюваність груп дітьми у дошкільному підрозділі комплексу.

Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої, формування новостворених груп здійснюється наприкінці навчального року (квітень - травень).

1.14. З урахуванням потреб населення та місцевих умов комплекс приймає рішення про створення груп продовженого дня, пришкільних інтернатів з частковим або повним утриманням учнів (вихованців) за рахунок власника.

Комплекс приймає рішення про створення класів з поглибленим вивченням предметів, класів (груп) з вечірньою (заочною, дистанційною) формою навчання, спеціальних та інклюзивних класів для навчання дітей з особливими освітніми потребами за погодженням з власником.

1.15.З метою здійснення профорієнтаційної роботи, профільного, трудового та професійного навчання комплекс може направляти учнів школи до опорної школи. Комплекс і опорна школа узгоджують порядок спільної роботи, розклад занять, навчальне навантаження. Комплекс бере участь у комплектуванні груп, здійснює систематичний контроль за відвідуванням учнями навчальних занять у опорній школі, їх успішністю.

1.16.Індивідуальне навчання та навчання екстерном у комплексі організовуються відповідно до положень про індивідуальне навчання та екстернат у системі загальної середньої освіти, затверджених МОН.

1.17. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у комплексі здійснюється згідно з нормативами, встановленими МОН.

II. ЗАРАХУВАННЯ УЧНІВ (ВИХОВАНЦІВ)

ДО КОМПЛЕКСУ ТА ЇХ ВІДРАХУВАННЯ

2.1.   Зарахування учнів (вихованців) до всіх класів та дітей дошкільного віку до комплексу здійснюється без проведення конкурсу і, як правило, відповідно до території обслуговування.

2.2.Директор комплексу зобов'язаний вжити заходів до ознайомлення дітей та їх батьків або осіб, які їх замінюють, з порядком зарахування до комплексу, його статутом, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію навчально-виховного процесу.

2.3.Зарахування учнів до комплексу здійснюється, як правило, до початку навчального року за наказом директора.

Для зарахування учня до комплексу батьки або особи, які їх замінюють, подають заяву, копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку встановленого зразка, особову справу (крім дітей, які вступають до першого класу).

До першого класу шкільного підрозділу зараховуються, як правило, діти з шести років.

2.4.  Прийом дітей до дошкільного підрозділу комплексу здійснюється директором протягом календарного року на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, медичної довідки про стан здоров'я дитини, довідки дільничного лікаря про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження.

2.5.Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до комплексу відповідно до законодавства та міжнародних договорів.

2.6.Переведення учнів (вихованців) комплексу до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому МОН.

У разі вибуття учня з населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до комплексу заяву із зазначенням причини вибуття.

2.7.    За дитиною дошкільного віку зберігається місце в дошкільному підрозділі комплексу у разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній оздоровчий період (75 днів).

2.8. Відрахування дитини з дошкільного підрозділу комплексу може здійснюватись:

за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;

на підставі медичного висновку про стан здоров'я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування у дошкільному навчальному закладі даного типу;

у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування дитини протягом двох місяців.

Адміністрація комплексу зобов'язана письмово повідомити батьків або осіб, які їх замінюють, про відрахування дитини не менш як за 10 календарних днів.

Забороняється безпідставне відрахування дитини з дошкільного підрозділу комплексу.

III. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

3.1.Комплекс провадить свою діяльність відповідно до плану роботи, який складається на поточний навчальний рік і плану роботи на оздоровчий період для дошкільного підрозділу, який погоджується з територіальною санітарно-епідеміологічною службою.

3.2.Навчально-виховний процес у дошкільному підрозділі комплексу здійснюється за програмами розвитку, виховання і навчання дітей дошкільного віку, затвердженими МОН, у шкільному - регламентується робочим навчальним планом, складеним на основі типових навчальних планів, затверджених МОН. Організація навчально-виховного процесу у комплексі здійснюється відповідно до положень про дошкільний, загальноосвітній навчальні заклади та інших нормативних документів МОН.

3.3.  У робочому навчальному плані комплексу з урахуванням профілю навчання конкретизується варіативна частина державних стандартів освіти.

Індивідуалізація і диференціація навчання у комплексі забезпечуються шляхом реалізації інваріантної та варіативної частини.

3.4.Робочий навчальний план комплексу затверджуються власником.

3.5.Комплекс забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.

3.6.Комплекс працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф МОН, і забезпечує виконання навчально-виховних завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.

3.7.Комплекс обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту" та свого статуту з урахуванням специфіки комплексу, профілю та інших особливостей організації навчально-виховного процесу.

3.8.    Навчально-виховний процес у комплексі здійснюється за груповою та

індивідуальною формою навчання.

3.9. Відповідно до поданих батьками або особами, які їх замінюють, заяв комплекс за погодженням з власником створює умови для прискореного навчання та навчання екстерном.

3.10.Комплекс може виконувати освітні програми і надавати платні послуги на договірній основі згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України в порядку встановленому законодавством.

3.11.Навчальний рік у шкільному підрозділі комплексу комплексі починається 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

3.12.Навчальний рік у дошкільному підрозділі комплексу починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, а оздоровчий період - 1 червня по 31 серпня.

3.13.Структура навчального року (тривалість навчальних занять, поділ на чверті, семестри (триместри) та режим роботи встановлюються комплексом у межах часу, передбаченого робочим навчальним планом, за погодженням з власником.

3.14.Загальна тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.

3.15.Тривалість уроків у комплексі становить: у 1-х класах - 35 хвилин, у 2-4-х класах - 40 хвилин, у 5-9-х - 45 хвилин.

Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з власником та органами державної санітарно-епідеміологічної служби.

3.16.Для учнів 5-9-х класів допускається проведення підряд двох уроків під час лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання. У 10-11-х(12-х) класах допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета інваріантної та варіативної частини навчального плану і профільних дисциплін (предметів).

3.17.Комплекс може обрати інші, крім уроку, форми організації навчально-виховного процесу.

3.18.Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в
організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви (після другого або третього уроку) - 20 хвилин.

3.19.Для вихованців дошкільної ланки розклад дня розробляється відповідно до законодавства.

3.20.Розклад уроків складається відповідно до робочого навчального плану комплексу з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором комплексу.

3.21.Відволікання учнів від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).

3.22.Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальною програмою та робочим навчальним планом закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.

3.23.Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів.

Домашні завдання учням 1-х класів не задаються.

IV. ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ

УЧНІВ (ВИХОВАНЦІВ)

4.1.     Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) закладів

визначаються МОН.

4.2.   Облік навчальних досягнень учнів (вихованців) протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються МОН. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.

4.3.  У першому класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів. За рішенням педагогічної ради комплексу може надаватися словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів другого класу.

У наступних класах оцінювання здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців).

4.4.Заклад може використовувати інші системи оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) за погодженням з місцевими органами управління освітою.  При цьому оцінки з навчальних предметів за семестри, рік переводяться у бали відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців).

4.5.Доцільність виставлення учням оцінки з поведінки, за участь у суспільно корисній, громадській діяльності та критерії виставлення такої оцінки визначаються статутом комплексу. До додатків до документів про освіту (свідоцтво про базову загальну середню освіту) зазначені оцінки не виставляються.

4.6.Навчання у випускних (4-х і 9-х і 11-х (12-х) класах закладу завершується державною підсумковою атестацією. Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації визначаються МОН.

В окремих випадках учні за станом здоров'я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється МОН та МОЗ.

4.7.Учні початкової школи, які протягом одного року навчання не засвоїли програмний матеріал, за поданням педагогічної ради та згодою батьків (осіб, які їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями відповідної психолого-медико-педагогічної консультації. За висновками зазначеної консультації такі учні можуть продовжувати навчання в спеціальних школах (школах-інтернатах) або навчатися за індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).

4.8.Учні початкової школи, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).

4.9.За результатами навчання учням (випускникам) видається відповідний документ (табель, свідоцтво про базову загальну середню освіту). Зразки документів про базову загальну середню освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

4.10. Учням, які закінчили основну школу (9-й клас), видається свідоцтво про базову загальну середню освіту. Учням які закінчили школу (11-й клас) видається, атестат про повну загальну середню освіту.

Свідоцтво про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту дає право на вступ до професійно-технічного навчального закладу,  вищого навчального закладу – її рівня акредитації.

4.11.Випускникам 9-х, 11-х (12-х)класів, які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності.

Учні, які не отримали документи про освіту, можуть продовжити навчання екстерном.

4.12.За відмінні успіхи в навчанні учні 2-8-х, 10-х класів можуть нагороджуватися похвальним листом "За високі досягнення у навчанні", а випускники закладів ІІІ ступеня – похвальною грамотою «За високі досягнення у вивченні окремих предметів», медалями – золотою «За високі досягнення у навчанні» або срібною «З досягнення у навчанні». За відмінні успіхи в навчанні випускникам закладу II ступеня видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою. Порядок нагородження учнів за відмінні успіхи у навчанні встановлюється МОН.

4.13.Свідоцтва про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.

Контроль за дотриманням порядку видачі випускникам свідоцтв, похвальних грамот та листів здійснюється МОН, власником.

V. ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС У КОМПЛЕКСІ

5.1.Виховання учнів (вихованців) у комплексі здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.

5.2.Цілі виховного процесу в комплексі визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.

5.3.   У комплексі забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

Примусове залучення учнів (вихованців) комплексу до вступу в будь-які об'єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.

5.4.   Дисципліна в комплексі дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників навчально-виховного процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та статуту комплексу.

Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.

VI. УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

6.1.Учасниками навчально-виховного процесу в комплексі є діти дошкільного віку, учні (вихованці), педагогічні працівники, психологи, бібліотекарі, інші спеціалісти закладу, керівники, батьки або особи, які їх замінюють.

6.2.Статус, права та обов'язки учасників навчально-виховного процесу, їх права та обов'язки визначаються Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", «Про дошкільну освіту», іншими актами законодавства, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку комплексу.

6.3.Учень (вихованець) - особа, яка навчається і виховується в комплексі.

6.4.Учні (вихованці) закладу мають гарантоване державою право на:

доступність і безоплатність повної загальної середньої освіти;

вибір певного комплексу, форми навчання, профільного напряму, факультативів, спецкурсів, позакласних занять;

безпечні і нешкідливі умови навчання та праці;

користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновною та лікувально-оздоровчою базою комплексу;

участь в різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг;

перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини;

участь в роботі органів громадського самоврядування комплексу;

участь в роботі добровільних самодіяльних об'єднань, творчих студій, клубів, гуртків, груп за інтересами тощо;

повагу людської гідності, вільне вираження поглядів, переконань;

захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність.

6.5. Учні комплексу зобов'язані:

оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти; підвищувати свій загальний культурний рівень;

брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій навчальними програмами та навчальним планом комплексу, його статутом;

дотримуватися вимог законодавства, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших учнів та працівників;

виконувати вимоги педагогічних та інших працівників комплексу відповідно до статуту та правил внутрішнього розпорядку комплексу;

брати участь у різних видах трудової діяльності;

дбайливо ставитися до державного, громадського і особистого майна, майна інших учасників навчально-виховного процесу;

дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку комплексу;

дотримуватися правил особистої гігієни.

6.6.Учні комплексу залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.

6.7.За невиконання учасниками навчально-виховного процесу своїх обов'язків, порушення статуту, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до закону.

6.8. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я якої дає змогу виконувати професійні обов'язки в навчальних закладах системи загальної середньої освіти.

6.9.До педагогічної діяльності у комплексі не допускаються особи, яким вона
заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.

6.10.Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників комплексу, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законом України "Про загальну середню освіту" та іншими законодавчими актами.

  1. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до
    законодавства директором комплексу і затверджується місцевими органами управління освітою.

Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.

  1. Директор комплексу призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками, права та обов'язки яких визначаються нормативно-правовими актами МОН, правилами внутрішнього розпорядку та статутом комплексу.
  2. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання
    професійних обов'язків крім випадків, передбачених законодавством. Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених робочим навчальним планом, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність комплексу, здійснюється лише за їх згодою.

6.14. Педагогічні працівники комплексу підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого МОН.

За результатами атестації педагогічних працівників визначається їх відповідність займаній посаді, присвоюється кваліфікаційна категорія (спеціаліст, спеціаліст другої, першої, вищої категорії) та може бути присвоєно педагогічне звання "старший учитель", "учитель (вихователь) - методист", "педагог - організатор - методист" та інші.

6.15. Педагогічні працівники комплексу мають право:

самостійно обирати форми, методи, способи навчальної роботи, не шкідливі для здоров'я учнів;

брати участь у роботі методичних об'єднань, нарад, зборів закладу та інших органів самоврядування закладу, в заходах, пов'язаних з організацією навчально-виховної роботи;

обирати форми та здійснювати підвищення своєї кваліфікації;

навчатися у вищих навчальних закладах і закладах системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації;

проводити в установленому порядку науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;

вносити директору комплексу і власнику пропозиції щодо поліпшення навчально-виховної роботи;

на соціальне і матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;

об'єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об'єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;

порушувати питання захисту прав, професійної та людської ч