Великомедведівський навчально-виховний комплекс
«загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів –
дошкільний навчальний заклад»
ЗВІТ
ПРО ПРОВЕДЕННЯ ТИЖНЯ ГЕОГРАФІЇ У ШКОЛІ
Вчитель географії та біології,
педагог-організатор Н.В.Швець
с.Велика Медведівка 2015
План проведення
Тижня географії у
№
|
Дата
|
Запланований захід
|
Відповідальний
|
1
|
Понеділок
02.02
|
Урочисте відкриття тижня географії. Лінійка.
Старт конкурсу плакатів на тему «Планета Земля в майбутньому».
|
Вч. географії Н.Швець
|
2
|
Вівторок
03.02
|
Інтелектуальна гра «Відкриваємо Америку».(9-11 клас)
|
Вч. географії Н.Швець
|
3
|
Середа
04.02
|
Виставка новинок географічної літератури, журналів.
Перегляд фільму «Від полюса до полюса»
Гра «Хто вище?»
|
Вч. географії Н.Швець
|
4
|
Четвер
05.02
|
Географічний КВК «ЧудоСвіт». (6-8 клас)
|
Вч. географії Н.Швець
|
|
П’ятниця
06.02
|
Інтелект шоу «Я люблю Україну» (1-4 клас)
Географічна руханка «Танцюючий вітер» (дошкільна група)
|
Нюнько Ж.І.
Марчук О.Ю.
|
5
|
Субота
07.02
|
Урочисте закриття тижня географії. Підведення підсумків. Визначення переможців:
- Найкращий плакат
- Найкращий знавець географії
- Найартистичніший географ
|
Вч. географії Н.Швець
|
Географічна гра «Відкриваємо Америку»
Мета: закріпити та удосконалити географічні та картографічні знання учнів ; сприяти розвитку логічного мислення, вміння працювати в команді, розширенню кругозору, прояву винахідливості; викликати інтерес до уроків географії.
Учасники гри: дві команди 9 та 10-11 класів, журі, вболівальники.
Обладнання: малюнки тварин, географічні карти, посилки із ківі, картоплею, ліаною, пташине молоко.
Умови гри: гра проводиться у 6 раундів. За перемогу у кожному команди отримують певну кількість балів. На початку гри проводиться жеребкування для визначення черговості виступу. Після останнього раунду журі визначає команду ,що є переможцем , а отже справжнім патріотом – знавцем свого материка і нагороджує сертифікатами та подарунками.
Хід гри
Вступне слово вчителя
Вітаю усіх учасників географічної гри «Відкриваємо Америку».
Насправді Америка вже давним-давно відкрита, але усі українці, дізнавшись щось нове і невідоме, кажуть «Прямо Америко відкрив!»
Сьогоднішня гра буде цікавою і змістовною і кожен з вас отримає бонусні бали, які в кінці тижня ми переведемо в оцінки.
Відправляючись в дорогу водіям кажуть «Ні гвіздка, ні жезла!»
Людині яка йде на екзамен або співбесіду «Ні пуху, ні пера!»
Географа ж відправляють в мандрівку зі слова «Ні високих порогів, ні стрімких водоспадів!», на що у відповідь чують «З компасом!»
І раунд «Патріот»
Кожен з нас мріє подорожувати і дізнаватись усе про навколишній світ. А чи знаємо ми свій край? Перевіримо?
Кожна команда отримує конверт, у як5ому знаходяться адміністративні області України. Викладіть із них адміністративну карту нашої держави.
ІІ раунд «Ноїв ковчег»
Шановні знавці, а чи добре ви знаєте мешканців планети Земля? У нас є торбинка - справжнісінький «Ноїв ковчег».У ній зібрані тварини з усіх материків \. Задача команд «розселити » тварин по материках і сказати про цю тваринку бодай 1 цікавий факт.
Кожна правильно поселена тварина приносить команді 1бал.Цікавий факт з життя тварин - ще один бал.
ІІІ раунд усна вікторина
1. У якому морі ловлять рибу жителі трьох частин світу?
2. У яких материків крайні західні точки роз-міщені в Західній півкулі, а у Східній півкулі — східні?
3. Яка держава займає весь материк?
4. Яке море світу найтепліше?
5. На якому материку немає жодної річки?
6. Який місяць найтепліший в Австралії?
7. Який материк перетинають всі меридіани?
8. Яку течію можна назвати «піччю» Європи?
9. Яке море немає берегів?
10. Чому кенгуру не бояться тигрів?
11. Які «кольорові» моря є на карті світу?
12.Назви яких країн і їх столиць співпадають?
13.Яка частина світу розташована в чотирьох півкулях?
14. Яке озеро найглибше у світі?
15. Хто вперше створив глобус?
16. Яка площа нашої планети?
17. Яка рівнина найбільша у світі ?
18. Чи можна найбільшу у світі гору “потопити” в океані? У якому?
19. У якому морі не можна потонути?
20. Яка країна світу найбільша за площею?
4-й раунд (гонг) «Посилка з сюрпризом»
Кожній команді материка надійшла посилка. Але отримає посилку лише та команда, яка здогадається, що в ній міститься. Посилку супроводжує лист з коротким описом вмісту. На роздуми команді - 1 хвилина.
За відгадку ви отримаєте 3 бали і вміст посилки.
1 Посилка для 1 команди ---- ківі.
Лист: На острові Тасманія мешкає птах-ендемік, який зовні схожий на клубок шерсті проткнутий спицею. В посилці, звичайно , не птах, але те, що в ній міститься називається так само як і цей птах і є дуже смачним і корисним, з великим вмістом вітаміну С.
Лист: Його люблять і діти, і дорослі, а також маленькі мешканці Антарктиди, які й зовні трохи схожі на людей. Але для них воно має інший вигляд ніж для людей - кислувате, пахне рибою.
(Пташине молоко – кислувата рідина з напівперетравленої риби, якою пінгвіни годують своїх малят)
2 Посилка для команди ---- картопля.
Лист: Спочатку люди її квіти використовували для букетів прекрасним дамам, а її плоди вважали отруйними. Тепер ми використовуємо зовсім іншу частину цієї рослини. Родом вона саме з вашого материка.
(Підказка: На нашому столі буває вона майже щодня у вареному, смаженому, печеному вигляді )
Лист: Ця рослина має гнучкі і довгі стебла і листки, ніби покриті воском. На її вітах постійно гойдаються мавпи і Тарзан.
5-раунд (гонг) «Капітани вперед
Капітани повинні добре орієнтуватися на карті й добре знати карти всіх материків. Змагання між ними відбуватимуться біля карти попарно. Переможці першої і другої пари змагатимуться між собою. Необхідно показати по шість об’єктів на будь-якому з вивчених материків.
Кожен капітан принесе своїй команді стільки балів скільки об’єктів він показав правильно.
6-й раунд( гонг ) «Зрозумій мене»
Сила кожної команди у вмінні розуміти один одного з півслова. У конкурсі беруть участь по два представники від команди. На екрані комп’ютера будуть висвітлюватись географічні об’єкти,. Один із учасників , не називаючи їх, спробує пояснити , що ж саме там зображено своєму товаришу, який знаходиться спиною до екрану і тому не бачить зображень. У якості підказки є опорне слово на екрані. Ви обмежені часом: 1 хвилина або 8 картинок. Якщо не знаєте відповіді говоріть – «далі».
Кожна команда набере кількість балів, що відповідає правильним відповідям.
Підсумок гри: заключне слово журі, вручення сертифікатів.
Географічний КВК «ЧудоСвіт»
Мета:узагальнити і систематизувати знання учнів з географії, розвивати уявлення школярів про світ та своє місце у ньому; виховувати почуття патріотизму та віри у власні сили.
Обладнання: географічна карта, глобуси, ноутбук, музичні композиції, ромашки із завданнями
Учасники: учні 6-8 класів
Хід гри
Організаційний момент.
Слово вчителя.
Світ який — мереживо казкове!..
Світ який — ні краю ні кінця!
Зорі й трави, мрево світанкове,Магія коханого лиця.
Сьогодні незвичайно цікаве дійство – географічний КВК.
Хай не буде переможених і переможців, хай удача посміхнеться найкращим з кращих. Ми починаємо.
І Привітання.
Назва команди, емблема, девіз.
ІІ Розминка
Кожна з команд отримує 3 запитання. Кожне питання оцінюється у 2 бали. Кожна команда може отримати за конкурс 6 балів.
- В Казахстані є озеро, що має одну особливість: у східній частині-солона вода, а в західній-майже прісна. Назвіть озеро. (Балхаш)
Велика за площею країна, має різноманітні природні умови. На її території знаходяться найбільші за площею і найглибше озеро світу. Новий рік тут можна зустрічати декілька разів. Назвіть країну і її столицю. (Росія, Москва)
- Їх називають головними розпорядниками тепла в океані. Що так називають? (Течії)
- Ця рослина-диво на річці Амазонці. В її назві є слово корона і перемога. Що це за рослина? Розкажіть про неї. (Вікторія-регія)
ІІІ конкурс «Музичний»
Українці – співоча нація. Ми співаємо коли нам сумно і коли весело, ввечері і вранці, вдома і в гостях. І дуже часто у своїх піснях ми описуємо не тільки почуття, але й певні географічні явища і процеси. Я пропоную вам прослухати уривки пісень і охарактеризувати ті географічні явища, які у них згадувались.
ІV.Пантоміма
Ми не лише співоча, але й артистична нація – у кожному з нас живе великий Ступка.
За допомогою міміки і жестів зобразити географічне явище чи процес, який написаний на листочку.
- Веселка
- Горизонт
- Блискавка
- Лавина
- Слон
- Жирафа
V. «Давайте погадаємо»
Ще з самого малечку ми , зриваючи пелюстки ромашки, гадаємо «Любить-нелюбить». Спробуймо погадати на географічних ромашках. Зриваючи пелюстки, давайте визначенню поняттю, яке там написане.
- Гілеї
- Сельва
- Льянос
- Кампос
- Скреб
- Маквіс
- Атол
- Порарока
- Хамсин
- Фен
- Чинук
- Меандри
- Альбедо
VІ.Конкурс Капітанів
Назвіть якомога більше мандрівників і відкривачів планети Земля.
VІІ. Географічна дуель «Крутани глобус»
- Знайдіть на глобусі острови, названі на честь великих релігійних свят. (Пасхи, Вознесіння, Різдва, Св. Єлени)
VІІІ. Гра «Брейн-ринг»
1.Європейські купці спочатку говорили про нього як про іграшку, яку приніс один із венеціанських купців, а пізніше ця іграшка вірно слугувала їм у мандрівках. Назвіть його. (Компас)
2.В античні часи на берегах морів знак кораблям уночі подавали за допомогою вогню, а як це робили вдень? (За допомогою диму)
3.Про нього говорили, що він першовідкривач без відкриття. Про кого? (Колумба)
4.18 жовтня 1520 року флот Магеллана у Південній Америці обігнув великий мис, за яким починається вузький прохід води, і дав наказ зачерпнути води. Для чого? (Солона чи прісна вода: протока це чи річка)
5.За своїми хімічними властивостями він благородний, але роль його у житті людей такою назвати навряд чи можна. „Там, де він, там підлість і зрада, там кров”. Про який метал так писав один французький просвітитель? (Про золото)
6.Як і верблюдів, їх називають „ мандрівниками» пустелі? (Бархани)
7.Про нього кажуть, що він вічний мандрівник, який не знає кордонів. Що це? (Вітер)
8.Члени племені халдеїв помітили, що під час затемнення Місяця тінь із Землі падає на нього і на підставі цього зробили висновок. Який?
( Земля має форму кулі)
9. У країнах з жарким кліматом її добували під сонячними променями, а в країнах із холодним кліматом — шляхом виморожування. Що саме? (Кухонна сіль)
10.Що можна назвати гарячою кров’ю Землі? (Вулкани)
11.Для хіміка — формули хімічних реакцій, для математика — цифри й рівняння, а що для географа? (Карта)
12.Водорість ламінарія накопичує у своїх тканинах цей медичний препарат у такій кількості, яка перевищує вміст цього препарату
в морській воді в 100 тис разів. Назвіть цей препарат. (Йод)
ІХ. Підсумки гри.Визначення переможців.
До гри долучилися й вчителі
|
Виставка географічної літератури та дитячих плакатів
|